Gdy nasz maluch jest alergikiem i kolki jak sobie z nimi radzić.

Blisko 1/3 noworodków rodzi się z podwyższonym ryzykiem alergii. U niemowląt i małych dzieci najczęściej spotyka się alergię lub nietolerancje pokarmową wywołana przez składniki znajdujące się w pożywieniu, a zwłaszcza przez białko mleka krowiego.

Kiedy zaczynasz przygodę z karmieniem swojego maluszka piersią to obawiasz się, czy Twoja dieta nie spowoduje alergii. Nieprzewidziana reakcja na pokarm może się zdarzyć, ponieważ każde dziecko inaczej reaguje na składniki diety mamy. Całkowite wykluczenie ze swojego jadłospisu produktów potencjalnie uczulających z powodu strachu przed wystąpieniem alergii u dziecka nie jest dobrym pomysłem. Takie postępowanie zwiększa ryzyko niedoborów pokarmowych, co przekłada się nie tylko na Twoje obecne i przyszłe zdrowie, ale także na zdrowie twojego dziecka.Kiedy zaczynasz karmić piersią, staraj się stopniowo rozszerzać własną dietę. Łatwiej Ci będzie zaobserwować, które ze spożywanych przez mamę produktów szkodzą maluszkowi. Przyczyna nietolerancji niektórych pokarmów jest niedojrzałość przewodu pokarmowego. Jeżeli zauważyłaś, że któryś z produktów nie służy dziecku, po prostu wyklucz go ze swojej diety. Za kilka tygodni będziesz mogła wprowadzić do z powrotem do swojej diety, bacznie obserwując reakcję dziecka. O wszystkich swoich obserwacjach zawsze informuj swojego lekarza pediatrę.

Kolki

Są częstym problemem spowodowanym sposobem żywienia mamy lub funkcjonalną niedojrzałością układu pokarmowego dziecka. Stopniowe wprowadzanie produktów do diety da Ci szansę na wyeliminowanie tych wywołujących niepożądane objawy u dziecka. Zazwyczaj przyczyna kolki są produkty  ciężkostrawne i gazotwórcze czyli czosnek, cebula, kapusta, rzepa, brokuł,fasola,rabarbar,morele i suszone sliwki. Niektóre niemowlęta reagują kolką i biegunką na świeże owoce spożyte przez mamę. Po ustąpieniu objawów kolki, możesz spróbować ponownie właczyć wykluczone pokarmy do swojej diety.

Przepis dla kobiet karmiacych:

Buraczki duszone z jabłkiem

Składniki:

  • Burak-2szt
  • Jabłko-1szt
  • Masło-łyżka
  • Sól, cukier

Przygotowanie:

Buraki ugotuj, obierz i zetrzyj na drobnej tarce. Dodaj drobno starte jabłko. Duś na małym ogniu przez ok. 10 min. Dodaj masło, dopraw solą i cukrem.